RSS

..sebelum dan selepas kawen..

perkara- perkara yang tak penah buat  menjadi kegemaran sebelom kawen tp dah terbuat bila dah kawen:

1. sebelom kawen: aku tak suka minum segala jenis adek bradek nescafe..indocafe..or ape2 yg ada cafe la..
selepas kawen: stok adek bradek caffein ni tak pernah TAKDE kt umah aku pun sbb incik hubby sgt ske minum + dah jangkit kat aku plak..huhuhu...

2. sebelom kawen: aku suke makan durian walaupun bukanlah gila2 suke tapi aku makanla jugak 2-3 ulas...
selepas kawen: aku dah jadi susah nak makan durian sbb incik hubby TAK MAKAN durian...walaupun aku teringin...huhuhuhu...

3. sebelom kawen: aku adalah org yg liat nak memasak..liat ok..bukan tak pandai masak..hehe
selepas kawen: aku masih tak rajin memasak tapi dah jadi survivor bila aku tahu je nak masak ape kalo bahan2 kat umah tak mencukupi..kiranya cam aku dah berINOVASI la..hik3..

4. sebelom kawen: aku suke kemas barang2 aku je..aku tak suke sepah2..bukan tak suke sepah maharaja lawak ok..hehe
selepas kawen: aku kena kemas barang2 incik hubby skali..termasuk kemas the whole house sorang2.. (incik hubby rajin tlg..hehe)tapi aku ENJOY..rasa jadi suri sebenar..hehe..

5.sebelom kawen: aku punye life tak la aktif sgt..aku punye self-esteem sgt low..haha susah nak socialize ngan org
selepas kawen: aku jadi aktif..FIL aku sume sgt energetic especially MIL aku..diorg ni kalau gi berjalan..mmg sakan..tp dgn diorg aku blaja socialize ngan berjalan sakan..haha

6. sebelom kawen: aku BOROS..haha
selepas kawen: aku nak beli pape,aku lebih pentingkan keperluan daripada KEHENDAK..dan banyak aku pikir keperluan kepada incik hubby..bukan untuk diri aku sendiri je..hehe

7. sebelom kawen: aku sgt SUKA kucing..
selepas kawen: sebab incik hubby tak nak bela kucing..kami sama2 BELA ikan..hehe

8.sebelom kawen: aku TAK SUKA berkebun..
selepas kawen: belakang umah kitorg dah ade pokok serai,daun pandan,pokok kari, pokok bendi, pokok aloe vera..pokok kurma pun ada..ape maknanye tu?hmmm...

9.sebelom kawen: aku TAK SUKA makan ape2 pun jenis supplement or even vitamin C..
selepas kawen: sekarang..segala jenis vitamin aku telan..jamu pun aku makan..untuk kesejahteraan rumahtangga..kih3..

10. sebelom kawen:kitaorg byk spend ms sama2 kat mall (sbb tu aku boros..hehe) or tgk wyg..
selepas kawen: kitorg dok umah je sambil tgk movie yg aku copy dr org..hehe..jimat kan?

11. sebelom kawen:kalo time cuti,aku SELALU bgn lewat..hik3
selepas kawen:TAK bangun lewat dah..siap aku wat breakfast lg untuk incik hubby..hehe

ada gak yang negatif daripada sebelom ngan selepas kawen ni..

12. sebelom kawen: berat aku cam segan je kalau nak cecah 53..tu pun antara 50- 53kg je..
selepas kawen: sekarang berat aku tanpa segan silu dah boleh cecah 55kg..huhuhuhuhuhu...








  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

kamoo yang gamble...



I changed my font at thecutestblogontheblock.com