RSS

..culture syok..hehe

sape kata budaya luar a.k.a Budaya Barat tu negatip..
tak boley ikut..
kadang2..budaya luar..
lebih baik daripada budaya kita sendiri..
aku ngan hubby pun sikit sbanyak..
dah terikut dengan budaya asing ni..
contohnya..

1. aku ngan hubby sekarang dah mengamalkan budaya recycle sampah..
kami akan asing2 kan sampah yang boley direcycle..
biorla org nak pikir
"miskin bebenor bdk2 ni sampai recycle sampah2 diorg"
tapi..
akan ada yang berpikir
"budak2 ni dah macam org Jepun...yihuuu..like2"
save our planet..itu misi kami..lalala



2. kami sedaya upaya menjadi pemandu yang berhemah..
hubby..mmg dia berhemah..
kalau papan tanda 35km/h..dia smemangnya akan bwk 34..
aku?tak boley lagi..
high blood pressure..haha
tapi..
aku akan berubah menjadi pemandu yg bertoleransi..

3.kesinambungan pada point no 2..
kami sedaya upaya untuk tidak melanggar lampu isyarat merah..hehe
tgk ayat tu btol2 ye..
SEDAYA UPAYA..hehe

4. kami juga sedaya upaya menjadi masyarakat yang mendidik..
dan bukan menghukum..
contohnya..
hubby aku suka membebel..
secara rasional kepada aku..
jika terbuat sesuatu kesalahan..
bukannya menghukum..
tak perlu aku huraikan ape salah aku tu k..hehe
aku?cuba untuk jd pendidik yang terbaek!ahaks...


5. kami menyokong kempen budaya membaca..
buktinya..aku suka baca blog org..ahaks..
takla..aku mmg suka segala bahan bacaan..kecuali buku teks sekola..hihi
sbb tu aku lebih suka ikut buku rujukan drpd buku teks..
plis don't blame me..haha..
hubby plak..bli je buku..bc blom tentu lg..haha
tapi takpe..effort dah ade..wehee...

6. kami suka pada design yang simple yet modern style..
kami masih muda..hokey!
aku suke pada benda yg unik..
hubby plak yang modern..

7.kami suka makan spagetti ngan sushi..motip?haha....
hubby masak spagetti sgt sedap..len kali msk lg hokey?hehe
nnt aku post entry hubby masak spagetti k..


p/s: kami dalam usaha ikut budaya tu
so bila dah gi sana..
xla culture shock sgt kan..
tp culture syoookkk..hehe..amin..



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

kamoo yang gamble...



I changed my font at thecutestblogontheblock.com